Mon expérience jusqu’à présent au Lycée Claude Gellée et en France

My experience so far at Claude Gellée High School and in France

When I first arrived in Épinal I found the first week to be rather difficult. I could have never imagined how difficult it would really be to move to a new country. Additionally, everything works completely different in France as opposed to South Africa. However. It has been interesting so far and I find myself learning new things every day.

I love Claude Gellée! I think it is a good school with really intelligent students. I have managed to meet quite a few classes where I have told them a little bit of where I come from. While I have been in France I have also managed to visit Paris, a dream of mine since I first started learning French. It was wonderful, but after six days it felt really good to be back home in Épinal. Paris is a magnificent city, but in my opinion I think Épinal is a city where I feel more at home. Paris is too big with far too many people.

So far, I would like to say that Épinal is a really beautiful city. Even though people like to say it is very small with not a lot of things to do, I really like it. The people here have been so friendly including all the teachers and students I have met. Everyone has been so welcoming towards me this past month and it is with a happy heart that I can say that I have finally settled in.

To conclude, there are still so many things I want to do and see before I leave in April. I really want to visit both Colmar and Strasbourg this month to see the Christmas markets. I have also already booked my December holidays to Prague, Berlin and Metz. So watch this space 😉

Quand je suis arrivée à Épinal, la première semaine a été un peu difficile. Je n’aurais jamais imaginé que ce serait si stressant de déménager dans un nouveau pays. De plus, je peux dire que les choses sont tellement différentes en France comparé à l’Afrique du Sud.

J’aime Claude Gellée ! Je pense que c’est un très bon lycée avec de très bons élèves. J’ai réussi à assister à beaucoup de cours où j’ai dit aux élèves d’où je venais. Pendant que j’étais en France, j’ai aussi réussi à visiter Paris, un de mes rêves depuis que j’ai commencé à apprendre le français. C’était génial, mais après six jours, j’étais heureuse d’être de retour chez moi, dans mon appartement. Paris est une magnifique ville, mais, à mon avis, Épinal est une ville où je me sens plus à l’aise. Paris est trop grand avec trop de gens.

Jusqu’à présent, j’aimerais dire qu’Épinal est une belle ville. Bien que tout le monde dise qu’elle est une petite ville sans trop de choses à faire, je l’aime beaucoup. Les gens ici sont vraiment sympas ainsi que les professeurs et les étudiants de Claude Gellée. Tout le monde m’a fait très bien accueillie. Maintenant, après un mois à Épinal, je peux dire que je suis bien installée.

Pour conclure, il y a encore beaucoup de choses que je voudrais faire avant que je ne parte en avril. J’ai envie de visiter Colmar et Strasbourg ce mois-ci pour les marchés de noël et pour les vacances, je serai à Prague, Berlin et Metz. Donc gardez un œil sur ce site.